Friday, January 3, 2014

Manfaat Alfalfa Complex Shaklee


Bismillah. Alhamdulillah kita ke topik seterusnya. Apa manfaat mengamalkan Alfalfa Complex ni? Sebelum tu jom kita kenal-kenal dulu dengan cik Alfalfa ni. Tak kenal maka tak cinta kan? ;)

PERBEZAAN SHAKLEE

Banyak sebenarnya produk berasaskan Alfalfa di pasaran, jadi apa yang membezakan Shaklee dengan jenama lain? 

Alfalfa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee dalam tahun 1950an. Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisin, herbasid dan menggunakan bahan kompos bebas kimia. Alfalfa dikenali sebagai Raja Segala Tumbuhan.

Tumbuhan ini mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelabagai nutrisi. Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak, Daun alfalfa yang matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung. Manakala bahagian lain yang tidak penting, dilupuskan. 

Daun yang dudah kering akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setia tablet mengandungi 300 mg Alfalfa. 


MANFAAT UTAMA

Untuk pengetahuan anda, Alfalfa ini sudah digunakan turun temurun oleh manusia sejak dari 2500 tahun dahulu dan dikenal pasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakkan tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupunn sayuran. Ia kaya dengan protin, asid amino, klosoril, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan itokimia. 10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.

Antara manfaat utama Alfalfa adalah:

  • Mencuci hati, darah dan usus- Ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang ebrasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit serta otot.
  • Melawan alahan- Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan, dan ulat air (athlete's foot) dengan berkesan.
  • Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut-Memperbaiki masalah saluran penghadaman, seperti kembung perut, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
  • Menyingkirkan lemak dan kolestrol - kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada Alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfasahaj mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.
  • Melawan tumor - Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan tumor
  • Melegakan keletihan-Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit
  • Mencegah atau merata atritis- Melegakan sakit akibat atritis.
Phew! Banyak kan manfaat Alfalfa? So apa lagi, dapatkan daripada saya atau pengedar Shaklee terdekat anda! :)


Yang benar, 
Zahra | 0139944328
Shaklee Senior Supervisor

No comments:

Post a Comment

We are not just selling a product, we are promoting a healthier lifestyle :)

Our Long Journey

Daisypath Anniversary tickers

ShareThis

Need He