Wednesday, September 30, 2009

Miracle library

Assalamualaikum semua..Kita semua tahu dan mengimani bahwa Allah yang menciptakan kita, Allah mencipta daripada makhluk paling komplek sehingga yang paling ringkas. Allah memberi rezki pada setiap makhluk itu serta memelihara setiap satunya.. SUBHANALLAH, Maha Kaya nya Dia.. Apabila kita renung diri sendiri belum tersingkap berapa banyak rahsia dan keajaiban ciptaanNya.. Allah telah memasukkan berbilion-bilion maklumat di dalam satu tempat kecil dalam tubuh kita sehinggakan kita tidak dapat melihatnya.


Kita pernah belajar di sekolah bahawa di dalam nukleus setiap sel, terdapat bahagian mengandungi DNA. DNA mengandungi semua maklumat tentang tubuh manusia. Semua data seperti warna rambut atau mata, organ dalaman kita, penampilan, ketinggian kita, disimpan di dalam DNA. Data-data ini dapat dikod menggunakan 4 bahan kimia dirujuk dengan menggunakan abjad A, T, G dan C. Setiap abjad mewakili nama setiap molekul. Keempat-empat bahan kimia ini disusun di dalam kombinasi berbeza dan dapat membentuk data berbeza. Kita dapat bandingkannya dengan satu abjad. Contohnya, terdapat 26 abjad di dalam bahasa Inggeris, dan kombinasi berbeza abjad-abjad ini membentuk perkataan yang berbeza. Terdapat banyak maklumat disimpan di dalam DNA ini.

Untuk mengambarkan betapa luasnya maklumat ini, kita lihat pada perbandingan berikut: Jika kita menulis semula semua maklumat yang terdapat di dalam DNA, kita akan mendapat sebuah perpustakaan besar 900 jilid, setiap satunya 500 muka surat. Perpustakaan ini adalah sebesar padang bola sepak. Tetapi, semua maklumat ini telah dipadatkan ke dalam sebuah molekul sangat halus hinggakan kita tidak dapat melihatnya dengan mata kasar. Sungguh ajaib!! Jika secara logik akal kita yang lemah ini, semakin banyak buku dalam perpustakaan tersebut, maka pastilah semakin besar perpustakaan itu. Tapi Allah dapat melakukan sebaliknya! Subhanallah!



Mari kita soal para penyokong evolusi yang mengatakan alam dan semua makhluk telah wujud tanpa sengaja dan tanpa Pencipta, siapakah yang memasukkan semua maklumat ini? Siapa yang mampu memasukkannya? Mereka tidak mempunyai pilihan melainkan meneruskan ayat biasa mereka, “Semuanya berlaku secara tidak sengaja?” Tetapi, mustahil perkara yang begitu sukar ini dapat berlaku secara kebetulan. Seperti yang telah dinyatakan di atas, data di dalam DNA ini mencukupi untuk memenuhi jilid-jilid yang memenuhi sebuah perpustakaan sebesar padang bola. Apabila kita melihat perpustakaan seperti ini, apakah kita percaya data-data yang terdapat di dalamnya telah ditulis secara tidak sengaja? Atau, apakah kita fikir ia ditulis oleh para ilmuwan dan profesor terpelajar dan kemudian diterbitkan oleh sebuah syarikat buku? Sudah tentu, pendapat yang kedua lebih tepat.


Tahukah persamaan dakwaan para penyokong evolusi ini? Ia seperti seseorang menyatakan, “Telah berlaku satu letupan di dalam kilang pencetakan dan semua jilid-jilid buku ini telah terbentuk dengan sendirinya”. Cuba bayangkan pula, ketika kita sedang duduk di meja , lalu terpandang satu halaman bertajuk “Ciri-ciri Geografi Dunia Ini”, dan bertanya kepada sahabat kita siapa yang menulis halaman ini, dia menjawab: “Tadi ada sebotol dakwat di atas kertas ini. Saya tidak sengaja menumpahkannya dan tulisan ini muncul!” Kita pasti akan memikirkan dia telah tersesat akal. Tetapi para penyokong evolusi mendakwa sesuatu yang lebih mustahil. Sebagaimana satu halaman tulisan tidak dapat ada tanpa seorang penulis, begitu juga sebuah databank seperti DNA tidak dapat terjadi dengan sendiri. Allah, Yang Maha Perkasa dan Maha Bijaksana, yang mempunyai kuasa untuk melakukan apa sahaja, yang mencipta langit dan bumi dan apa sahaja di antara keduanya, Dia jugalah yang menjadikan DNA.

Malaikat itu menjawab: “Maha suci Engkau (Ya Allah)! Kami tidak mempunyai pengetahuan selain dari apa yang Engkau ajarkan kepada kami; sesungguhnya Engkau jualah yang Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana”.
(Surah Al-Baqarah:32)

Kartun Darwin, pengasas teori evolusi. Kartun ini menunjukkan teori evolusi telah dihancurkan.
Teori evolusi hari ini telah dibelasah teruk sama seperti Darwin di dalam kartun ini.



P/s: Di petik daripada buku Harun Yahya: Keajaiban cipataan Allah

No comments:

Post a Comment

We are not just selling a product, we are promoting a healthier lifestyle :)

Our Long Journey

Daisypath Anniversary tickers

ShareThis

Need He