Friday, November 7, 2014

Minyak Ikan Bantu Masalah Asthma


Assalamualaykum & salam sejahtera 

Masih lagi berkenaan manfaat minyak ikan. Kali ini kita cuba teroka kebaikan minyak ikan untuk pesakit asthma. Bukan sahaja di kalangan orang dewasa, bayi seawal usia beberapa bulan pun sudah ada didiagnos mempunyai asthma. Adakah alternatif selain pengambilan ubat untuk pesakit asthma?

Apakah itu Asthma?

Asthma adalah satu keadaan di mana berlaku penyempitan saluran udara dalam paru-paru, keradangan pada salur udara merupakan dan kehadiran lendir berlebihan yang jelas menambah halangan aliran udara keluar dan masuk dari paru-paru. 

Simptom Asthma

Simptom atau tanda-tanda asthma yang biasa adalah sesak nafas, semput dan batuk.

Penyebab Serangan Asthma

Terdapat banyak faktor serangan Asthma. Ia boleh datang dari faktor dalaman (misalnya pemakanan) manakala yang lain adalah dari faktor luaran. Faktor pencetus luaran termasuklah ejen bawaan udara seperti debunga, pencemaran, hama dan asap. 



Bagaimana Minyak Ikan Membantu?

Seperti diketahui umum minyak ikan (Omega 3) bersifat anti-radang. Bermaksud, ia dapat mengurangkan keradangan yang berlaku di dalam paru-paru pesakit Asthma. Kajian terperinci masih dilakukan oleh ramai saintis dunia untuk membuktikan keberkesanan Omega 3 untuk mengurangkan asthma.

Walau bagaimana pun, dalam satu kajian yang diterbitkan pada tahun 2000 (Nagakura et. al), kanak-kanak asma telah dirawat dengan gabungan EPA dan DHA (dua lemak omega-3 yang ditemui dalam ikan berminyak) atau plasebo (minyak zaitun) untuk tempoh 10 bulan menunjukkan penurunan yang signifikan dalam skor gejala asma. Jumlah dos harian omega-3 lemak berada di urutan 30 mg per kg per hari. 

Kajian ini menyediakan sekurang-kurangnya beberapa bukti bahawa suplemen omega-3 mempunyai potensi untuk mengawal asma.


Melalui pelanggan, kami juga memperolehi beberapa feedback positif berkenaan anak mereka yang sudah kurang menghadapi simptom asthma dengan pengambilan Omega Guard Shaklee secara konsisten. 
Testimoni Omega Guard bantu kurangkan serangan Asthma






Tunggu apa lagi? Dapatkan minyak ikan Omega Guard melalui saya berserta konsultasi percuma sementara sedang promosi :


FB: AzZahra Evergreen
THANK YOU!



No comments:

Post a Comment

We are not just selling a product, we are promoting a healthier lifestyle :)

Our Long Journey

Daisypath Anniversary tickers

ShareThis

Need He